woensdag 9 augustus 2017

9 augustus 2017 - Stoutenburg (gele route) 'De Heerlijkheid'



Vandaag een korte maar heerlijke wandeling gemaakt bij Stoutenburg, route de Heerlijkheid van Stichting Het Utrechts Landschap
Ik heb de uitgebreide route (geel) van ca. 4km gelopen. Het begin- en eindpunt is bij het voormalige koetshuis van kasteel Stoutenburg wat is ingericht als hét informatiecentrum voor de Gelderse Vallei, maar ook voor een lekker kopje koffie.
Eerst heb ik een rondje om de burcht heen gelopen. Hier is ook aan de kinderen gedacht en een speciale kabouterroute uitgezet. Vervolgens heb ik de aansluitende route achter het landgoed gelopen. 

Deze wandeling gaat een klein stukje gelijk op met het StoutenburgerPad (#klompenpad), en deze route komt nu redelijk bovenaan mijn lijstje met nog te lopen klompenpaden! 
De overgang naar de herfst was al duidelijk zichtbaar. Overal al paddenstoelen en zwammen, bramen, eikels en een enkel vallend blaadje, maar ook nog redelijk veel vlinders gezien.


Al met al een geweldige route in een mooie bosrijke omgeving en met naar mijn idee ook best wel redelijk oudere bomen (als die toch eens praten konden ), en ik heb in ieder geval genoten!

Lieve wandelgroet,
Annemieke




 Vanaf hier begint de aansluitende route achter het landgoed. 

En hier ben je weer terug op het Landgoed.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten