dinsdag 2 juli 2019

WesterborkPad 21e etappe: De Lichtmis - Staphorst



Vandaag, na lange tijd, weer verder met het WesterborkPad. Kon ik in het begin nog spontaan gaan als ik ineens zin had, moet ik nu ik Zwolle voorbij ben alles vooraf plannen!

Vandaag ga ik 2 etappes aan elkaar plakken. Etappe 21 van De Lichtmis naar Staphorst en etappe 22 van Staphorst naar Meppel.

Deze post gaat over etappe 21 van De Lichtmis naar Staphorst.

Het beginpunt is busstation De Lichtmis, die ik de vorige keer bijna niet kon vinden. 

Deze etappe gaat door open landelijk gebied en loopt voor een vrij groot gedeelte parallel langs de spoorlijn.
Maar toch een heerlijke etappe om te wandelen.

Om een indruk te krijgen van de etappe kijk dan gerust de fotoreportage hieronder.

Lieve wandelgroet,
Annemieke



Veevoerbedrijf













Werkkamp 't Wiede Gat bood plaats aan 96 Joodse dwangarbeiders, die vooral werden ingezet bij de ontginning van het heidegebied in de omgeving.



Een stuk door het industrieterrein van Staphorst.


Sinds 1948 staat op de markt van Staphorst dit oorlogsmonument. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten