zondag 25 april 2021

25 april 2021 - Groene Wissel Uithuizen


Een heerlijke
Groene Wissel
Uithuizen gewandeld (of in ieder geval een gedeelte
😉)
Auto geparkeerd bij het station in Uithuizen en dan vrijwel meteen aan de praat geraakt met een plaatselijk echtpaar die mij heeft meegenomen naar een boom waar diverse uilen in zaten.
Daarna doorgelopen naar het plaatsje Doodstil, wat maar een paar huizen heeft!
Vervolgens kom je al snel in Zandeweer aan waar ik het oude terpkerkje heb bezocht (alleen aan de buitenkant, want als je binnen wilde bezichtigen moest je even van te voren bellen) en een oude korenmolen.
Vervolgens loop je een heerlijk lang stuk over een soort jaagpad langs het Uithuizermeerdstermaar terug naar Uihuizen, via een verkorte route. Zo blij dat ik dit gedaan heb want nu liep ik vlaks langs een aantal tulpenvelden!
En voordat ik weer naar de auto ben gegaan, heb ik ook nog even langs/over landgoed Menkemaborg gelopen.
Lieve wandelgroetjes,
Annemieke




































 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten