dinsdag 12 januari 2021

12 januari 2021 - GrebbeliniePad (kaart 1)

 



Het is alweer even geleden dat ik een wandeling gepost heb, maar door een blessure aan mijn knie heb ik het even rustig aan moeten doen. 
Maar vanaf dit jaar ga ik het wandelen weer rustig opbouwen.

Ik heb nog 1 laatste etappe van het WesterborkPad te gaan, maar die zal helaas, mede door mijn knie en het vermijden van het OV ivm Corona, even moeten wachten.

Maar ik heb een heel mooi alternatief gevonden, iets meer bij mij in de buurt, en dat is het Grebbeliniepad van ca 90 km lang. Deze begint in Ochten en eindigt in Spakenburg.

Ook moet ik even een weg zien te vinden hoe ik dit pad zal gaan wandelen, omdat het advies is om geen gebruik te maken van het OV als dit niet noodzakelijk is.

Ik ga voor nu dus stukjes route van ca, 6km wandelen en dan proberen om een iets andere route terug te lopen naar de auto om zo niet meteen mijn knie zwaar te belasten, maar toch te trainen.

Ach het belangrijkste is lekker wandelen toch?!?

Dit pad kan je 2 kanten oplopen en ik heb besloten om hem te beginnen in Ochten. De auto geparkeerd bij eethuisje De Veerstoep, welke aan de Waal ligt. Helaas ben ik pas in de middag begonnen omdat de gisteren de voorspellingen nu niet echt wandelvriendelijk waren. Maar later op de ochtend scheen het zonnetje zo vrolijk en de voorspellingen waren ineens een stuk beter, dat ik toch maar gegaan ben. Dit houd wel in dat ik de terug route die ik in gedachten had niet kan lopen ivm tijdgebrek, omdat het nog steeds vroeg donker is.

Het stuk langs de Waal is schitterend, je loopt wel over de smalle weg waar toch regelmatig auto's rijden. Ochten zelf wandelt heel prettig en er zijn veel mooie huizen/boerderijen te zien. Ben je eenmaal Ochten uit dan moet je 2x een viaduct over. De 1e loop je over de A15, de 2e over de spoorlijn. 

Kesteren is ook al zo'n schattig plaatsje met een hele mooie hervormde kerk.
Hier eindigt mijn etappe voor vandaag (was toch nog 6km) en zal ik voornamelijk dezelfde route terug lopen.

Het is trouwens ook wel fijn dat je tijdens de route zo af en toe een sticker markering tegen komt van deze route, want je loopt hem helemaal via de routebeschrijving van het boekje omdat er gpx bestanden van zijn.

Wandelgroetjes,
Annemieke





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten