zaterdag 23 september 2017

Pure wandel nostalgie terug gevonden!


Pure nostalgie teruggevonden. Speldjes van bergwandelingen die we als gezin zeker 30 jaar geleden in Oostenrijk hebben gelopen.

Of dit nu nog steeds zo is weet ik niet. Toen gingen we naar de plaatselijke vvv om stempelkaarten te halen. Ieder gebied had zijn eigen bergwandelingen (vaak 3 tot 5 dag wandelingen naar een top toe per stempelkaart, en in verschillende moeilijkheidsgraden). En alleen als je ook daadwerkelijk de top had bereikt stond daar een paal met stempelmogelijkheid. Als je alle stempels had van een kaart (en dus gebied) had kon je deze kaart weer bij de vvv inwisselen voor een speldje.

Er komen hele mooie herinneringen boven aan deze wandelingen, en ik heb ineens weer zin om terug te gaan.
Eigenlijk als ik er goed over nadenk heb ik mijn hele leven al gewandeld, en ben zo blij dat ik na stop van een aantal jaren, deze hobby weer heb opgepakt. En wie weet ga ik in de nabije toekomst, en met wat meer oefenen, weer eens van deze mooie & avontuurlijke (berg)wandelingen maken.

Lieve wandelgroet,
Annemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten