zondag 17 september 2017

17 september 2017 - klompenpad ParadijsPad


Klompenpaden – ParadijsPad


Vandaag het Paradijs Klompenpad van 10km in Barneveld gelopen. Was even een drempel(tje) voor mij, want daarvoor koos ik alleen routes uit met een veilige afstand van 6, 7 of 8km. Maar vond dat ik nu, na ruim 2 maanden wandelen, wel een stapje meer kon/mocht maken. Dus vandaag voor mij een route met de psychologische grens van 10km gepakt 

Het was niet echt een rondwandeling zoals je van een klompenpad verwacht, maar dat weerhield me er niet van om hem toch te gaan wandelen.
Het begon al meteen goed met al die modder en koeienvlaaien op het 1e stuk. Ook het stuk langs het weiland was erg drassig. Eigenlijk voor de hele weg was het verstandig om goede en waterdichte schoenen aan te hebben. Maar …. dat lag niet aan het pad, maar aan de vele regendagen die we gehad hebben. 
Ik moet zeggen dat ik ondanks deze hindernissen ontzettend heb genoten van de hele route. Zelfs nog de door mij zo gewilde zonnedauw kunnen vinden, maar ook de ozo schattige gentiaan. 
Op de terugweg heb ik ervoor gekozen om het laatste stuk niet meer door de weilanden terug te lopen, maar gewoon via de verharde weg.

Lieve wandelgroet,
Annemieke


 Hier viel het drassige nog mee!

Je kon merken dat deze koeien aan de wandelaars gewend zijn, want ze lieten zich gewoon aaien. 

Het hele 1e stuk had je regelmatig van deze grote drassige stukken!


Heel veel vrolijk gezoem op deze weg met aan beide kanten deze bloeiende klimop, maar ook met hier en daar een vlinder.

Hier loop je langs het hazenparadijs. Ook al heb ik geen haas gezien.

Hier in het weiland aan de linkerkant 2 reeën zien lopen. 

Ivm de 10 km moest ik van mijzelf verplicht 10 minuten rusten! En dat voor iemand die het liefst aan een stuk doorloopt, dus ook maar even mijn schoenen uitgedaan.

 Verplicht rusten heeft ook zn voordeel! Want op een zijweggetje zag ik dit huisje staan en nieuwsgierig als ik ben, ben ik er (na mijn verplichte rustpauze) even naar toe gelopen. Er zaten 3 bijenkorven in, met in alle 3 een druk verkeer.

Volgens de app zou ik hier mijn o zo gewilde zonnedauw kunnen vinden. Maar als je maar 1 stap buiten het pad zette zakte je tot zeker je enkels in het water. En daar ging mijn hoop om dan eindelijk vandaag mijn lang gezochte zonnedauw te vinden.

Maar ipv de zonnedauw vond ik deze vrolijk & frisse klokgentiaan! Het waren er niet echt veel en heb ze hierna ook niet meer gezien.

Even van het originele pad af (wat bij mij eigenlijk meer standaard is dan een uitzondering), want ook dit gebied zag eruit als het gebied waar misschien wel zonnedauw zou kunnen groeien.

 En ja hoor, Gevonden! Maar wat zijn ze klein zeg, niet zo gek dat ik ze niet eerder heb kunnen vinden. En niet onbelangrijk, niet tot aan mijn enkels in het water weggezakt.

 En weer langs dezelfde boerderij terug, maar nu met schaapjes in de wei.

En via de verharde weg terug naar de auto. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten