woensdag 21 februari 2018

Groene Wissel 132: Weesp, langs de Vecht en door de Polders


Vandaag nog even een laatste wandeling voordat mijn nieuwe serie nachtdiensten ingaat vanavond.
Ik heb gekozen voor een Groene Wissel in Weesp van ca. 11 km.
Dus hup met de trein naar Weesp. Via een kleine omleiding, omdat ze bij het station met de weg bezig waren, nog een aantal struikelsteentjes tegengekomen die ik op de etappe van het Westerborkpad niet ben tegengekomen. Als eerste wordt je door een klein gedeelte door het oude gedeelte van Weesp gestuurd, voordat je vervolgens via 2 korenmolens langs de Vecht wandelt. De route was mooi, alleen vind ik het persoonlijk heel erg jammer dat je weinig van de Vecht zelf ziet door alle woningen en woonboten (overigens ook wel weer een heel mooi gezicht). 
Dan wordt je halverwege, via een erf van een boerderij, de Aetsveldpolder ingestuurd. Vervolgens loop je op een landweg, die volgens mij ook gebruikt wordt om de koeien en schapen te verplaatsen, dwars door de polder weer naar Weesp terug. Goede stevige en waterdichte wandelschoenen zijn hier zeker aan te raden. 
In Weesp aangekomen wordt je nog door een aantal schattige oude straatjes gestuurd voordat je weer bij het treinstation aankomt.

Lieve wandelgroet,
Annemieke






















 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten