zaterdag 13 april 2019

ZuiderzeePad etappe 28 - Ommetje Marken


Omdat de oudste een voetbalwedstrijd moest spelen in Marken (en ik hem daarheen mocht rijden) heb ik een etappe van het ZuiderzeePad gelopen. 
Ik ben begonnen bij het voetbalveld ipv de grote parkeerplaats waar je eerst Marken zelf in loopt.

Ik werd door de Minneweg buurt rechtstreeks de dijk opgestuurd, op weg naar vuurtoren 'Het Paard van Marken'. 
Op dit gedeelte van het traject was het heel erg rustig, best vreemd want 'Het Paard van Marken' is toch echt wel een icoon.

Eenmaal in Marken waren er al diverse busladingen met toeristen, en het is nog geeneens hoogseizoen! 
Ik ben bij de haven even van de route afgeweken, en ben naar het monument gelopen ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de watersnoodramp 1916.
Mijn wandeling eindigde bij het oorlogsmonument ter herinnering aan de mannen van Marken die niet meer terug keerden na de 2e wereldoorlog.

Een heerlijke wandeling van 9km, en nog op tijd voor de 2e helft! 

Lieve wandelgroet,
Annemieke









 Vuurtoren 'Het Paard van Marken'










 Een ijzeren remmingswerk beschermt Rozenwerf tegen kruiend ijs.





















  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten